Buurtmoestuin

In de winter 2012/2013 is bij een groep enthousiaste bewoners het idee ontstaan om in Meerstad een volkstuincomplex op te richten. Voor het op te richten volkstuincomplex willen we een stuk grond verwerken tot individuele volkstuinpercelen. Daarnaast willen we een gemeenschappelijk deel met fruitbomen en picknicktafels creëren. Het gemeenschappelijke deel is bestemd voor zowel de volkstuinierder als de overige bewoners of geïnteresseerden.

Het doel is om natuurlijk tuinieren na te streven. Dit houdt in zo weinig mogelijk onnatuurlijke (bestrijdings-)middelen gebruiken waardoor de natuur zich optimaal kan ontwikkelen.

Het volkstuincomplex is gerealiseerd in het gebied richting Klein Harkstede, in een nieuw aan te leggen natuurgebied. In het voorjaar van 2015 zijn we gestart en hebben we voor het eerst kunnen zaaien en oogsten.

Hoe is het in 2015 gegaan?  Lees hier daar meer over!

Moestuin Meerstad

Heb je belangstelling voor een volkstuin of wil je meer informatie, dan kun je hieronder jouw gegevens achterlaten. Volg ons ook op Facebook.

Naam:

E-mailadres: