Interview met een wijkagent

hulshofklEen interview met Bert Hulshof

Regelmatig zien we politie in Meerstad. Niet dat er dan iets aan de hand is, maar dan maken de buurtagenten hun ronde. Ze kijken hoe het is en laten door hun aanwezigheid zien dat ook Meerstad hun aandacht heeft. We spraken met Bert Hulshof, één van de drie buurtagenten uit de gemeente Slochteren.

“In Meerstad is het qua politie inzet rustig. Het is een jonge wijk waar de sociale controle en interactie groot is. Iedereen kent elkaar, let op elkaar en heeft makkelijk contact.

We nemen  Meerstad  mee tijdens onze surveillance, maar we worden ook regelmatig weggeroepen voor meldingen. Met z’n drieën zijn we buurtagent voor de gemeente Slochteren en we proberen onze aandacht zo goed mogelijk te verdelen. Het komt ook  voor dat we aan speciale projecten werken die een tijdje intensief onze aandacht  hebben.

Er is 24 uur per dag minimaal één auto beschikbaar in de gemeenten Hoogezand-Sappemeer en Slochteren. Als we nodig zijn dan kunnen we ook snel ter plaatse zijn. Bij verdachte zaken en spoed kun je trouwens altijd bellen met 112. Voor zaken welke geen spoed zijn kun je bellen met 0900 8844.

Mocht je contact met een buurtagent willen dan kun je die ook bellen via dit nummer. Is hij niet bereikbaar (vrije dag) dan wordt er een terugbelverzoek gemaakt en wordt je na twee werkdagen teruggebeld. Anders kun je langskomen op het spreekuur: elke woensdagochtend van 9.30 tot 12.00 in Harkstede in het Educatief Centrum aan de Dorpshuisweg 36a. Je kunt hier dan terecht voor zaken als buurtproblemen, ruzies, overlast etc. Je kunt geen aangiftes doen tijdens het spreekuur, hiervoor moet je een aparte afspraak maken op het bureau in Hoogezand.

ansichtkaart_zomerVoor de komende vakantie hebben we nog een paar tips: houd ramen en deuren toch dicht. Vaak zijn mensen geneigd om een raam een stukje open te houden, maar hier weten inbrekers handig gebruik van te maken. Houd deuren op het nachtslot, ook als het geen vakantie is. Inbrekers houden niet van licht, behalve in een volledig besloten tuin. Zorg dus voor goede verlichting en afgestelde bewegingsmelders. En voordat je op vakantie gaat: heb contact met de buren. Ook als ouders op het huis passen. Dan weet je wie je moet aanspreken als je onbekende mensen ziet.

Meer tips en een kaart met gegevens voor de buren vind je op (de achterkant van) onze kaart: Buren, wij gaan op vakantie!
Deze kaart kun je uitprinten of afhalen op het bureau in Hoogezand.

Voor de regio Slochteren zijn er drie buurtagenten: Marcel Kleefman, Albert Velema en Bert Hulshof. We werken zoveel mogelijk in ons eigen werkgebied, maar als buurtagent kun je ons alle drie aantreffen.

Heb je een vraag? Dan mag je ons uiteraard een bericht sturen. Dat kan via de website van de politie: Marcel Kleefman, Albert Velema of Bert Hulshof.

Een fijne en veilige zomer gewenst!”