Eerste volkstuinseizoen is groot succes!

Het eerste seizoen zit er bijna op. Hoewel we begin dit jaar bang waren dat de grond misschien nog niet vruchtbaar genoeg zou zijn, was de oogst bij iedereen groots! Courgettes, bieten, aardappels, tuinbonen, wortels, aardbeien, maïs, uien, enzovoort. Vele diepvriezen zitten boordevol met groenten voor komende winter. Het groene dorpsplein dat centraal onderdeel is van de tuin, is goed benut. In de lente- en zomermaanden zaten leden regelmatig uitgebreid samen koffie te drinken en te genieten van de natuur. Eigen gemaakte taart mocht daarbij nooit ontbreken.

In april zijn we met een gezamenlijke klusdag gestart met de realisatie. Op 6 juni is het volkstuincomplex officieel geopend door wethouder Mariska Goeree van de gemeente Slochteren. De naam is toen onthuld: ’t Groene Veld. Deze naam verwijst naar de familie Groeneveld die het land meer dan honderd jaar in bezit heeft gehad. Door de inzet van alle leden houden we met de klusdagen het complex mooi en op orde.

Blijf op de hoogte
Als volkstuinvereniging brengen we een eigen nieuwsbrief uit. Deze is bestemd voor alle leden en overige geïnteresseerden. Mocht je de nieuwsbrief willen ontvangen, klik dan hier. Tevens hebben wij een eigen Facebookpagina.

Mocht je informatie willen over het huren van een perceel op het volkstuincomplex stuur dan een mail naar volkstuinvereniging.meerstad@gmail.com.